Båtliv i Medelhavet

Båtliv i Medelhavet
J
ag har just mönstrat på Gråtrut, en stålketch som är Hasses kärlek sedan 27 år tillbaka. Jag vill bara berätta lite om vårt liv ombord och i omgivningen.


Un voilier en Méditérranée

Je viens de poser mon sac sur Gråtrut (le Goéland argenté) un ketch en acier qui est l´amour de Hasse depuis 27 ans. Je veux essayer de raconter un peu ce que nous faisons à bord (pas tout) et dans les alentours.

torsdag 4 november 2010

Klockor!

Igår köpte vi var sin klocka!
En stor investering 75:- för min äkta falsk Rado (?). Hasses Rollex kostade nästan dubbelt så mycket men den gick till skillnad från min.
Nu är batteriet rätt insatt och länkarna borttagna av Fix-Hasse så jag kan använda den. Namnet Rado är ett mycket lämpligt namn på en båtklocka (radeau på franska betyder flotte).


Hier nous nous sommes payés chacun sa montre! Pour ma part une véritable imitation de Rado (?) pour 7,5 euros et Hasse a eu une "Rollex" pour près du double mais elle marchait. La mienne marche maintenant après une intervention de Hasse. Je trouve que sur un bateau ca sécurise d´avoir un rado!

2 kommentarer:

  1. Hej Martine; kan jag lägga in dig pâ min blogg? Vart är du och framförallt vad gör du nu? KRAM!

    SvaraRadera
  2. Jag är i Turkiet på en segelbåt och sambor med seglaren!
    Klart att du kan lägga mig.
    Jag kommer att antinger komplettera med franska eller starta en fransk blogg..

    SvaraRadera